افراد باهوش چهار برابر سایرین در معرض اختلالات روانی هستند
بچه های دانشگاه آزاد دماوند
حقوق.علمی.داستان.خبر و.....

«کای ردفیلد جمیسون» از محققان دانشکده پزشکی جان هاپکینز که از اختلال دوقطبی رنج می برد، تأکید می کند: تست های هوش که با حضور نوجوانان 16 ساله سوئدی انجام شد، نشان می دهد که کودکان باهوش بیشتر در معرض ابتلا به اختلالات روانی قرار دارند.

«جمیسون» خاطر نشان می کند: افرادی که در 16 سالگی از نبوغ و استعداد بالایی برخوردار هستند، چهار برابر سایر افراد به اختلالات دو قطبی گرفتار می شوند.

این محقق که از اوایل جوانی مبتلا به اختلال دوقطبی شده است، تمام زندگی خود را وقف تحقیق و نگارش در خصوص این بیماری کرده است.

تحقیقات قبلی نشان می دهد، ژن DARPP-32‌ عامل ارتباطی نبوغ و دیوانگی است. سه چهارم مردم نوعی از این ژن را به ارث برده اند که باعث افزایش توانایی ذهن برای قدرت تفکر و پردازش اطلاعات در ناحیه کورتکس پریفرونتال مغز می شود.

اختلالات دوقطبی و اسکیزوفرنی در ارتباط تنگاتنگ با نبوغ و خلاقیت قرار دارند، اما اکنون محققان با این پرسش مواجه هستند که نقش محیط در ابتلای فرد به بیماریهای روانی تا چه حد است؟

«ونسان ون گوگ» نقاش سرشناس هلندی و «جک کرواک» نویسنده کانادایی از جمله افراد نابغه با رفتارهای خود مخرب محسوب می شوند؛ همچنین «جان نش» برنده جایزه نوبل ریاضی که فیلم ذهن زیبا (A Beautiful Mind) نیز در خصوص زندگی وی ساخته شده است، از بیماری اسکیزوفرنی رنج می برد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: دو شنبه 24 مهر 1391برچسب:,
ارسال توسط arman
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 5
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 9
بازدید ماه : 193
بازدید کل : 266865
تعداد مطالب : 99
تعداد نظرات : 12
تعداد آنلاین : 1